نوشیدنی هایی که باعث لک صورت می شود
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

آکنه می تواند خسته کننده باشد و به نظر می رسد همیشه در نامناسب ترین لحظه ظاهر می شود. ارائه بزرگی در محل کار دارید؟ قرار اول رفتن؟ شرکت در یک گردهمایی دبیرستان؟ شما هر کاری که می توانستید برای جلوگیری از آن انجام داده اید - شستن صورت، استفاده از مرطوب کننده، تلاش برای لمس نکردن صورت ... اما به نوعی، به نظر می رسد که یک جوش مزاحم همچنان هر بار ظاهر می شود.

این لکه ها به دلایل مختلفی ظاهر می شوند. برخی از آنها خارج از کنترل شما هستند، در حالی که برخی دیگر قابل پیشگیری تر هستند. اگر شکست بخورید، این پایان دنیا نیست - لازم نیست شما را آزار دهد، مگر اینکه اجازه دهید. لکه ها از بین خواهند رفت و هیچ جوشی تا به حال زندگی هیچ کس را خراب نکرده است.

با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس خود را برای شکستگی کاهش دهید. برای مثال، به حداقل رساندن استرس خود می تواند معجزه کند. خواب بیشتر اغلب موثر است. و در برخی موارد غذاها و نوشیدنی ها نیز نقش کمی در حفظ شفافیت پوست دارند.

آکنه گاهی اوقات به دلیل مواردی مانند التهاب، سطح کورتیزول (هورمون استرس شما) و کمبود مواد مغذی ایجاد می شود. به جای حذف همه چیز، یکی از راه‌های فکر کردن به غذا خوردن برای سلامت پوست، افزودن چیزهایی به آن است - مثلاً چربی‌های سالم یا کفیر. چیزی که پوست شما می خواهد رطوبت و مواد مغذی است. وقتی هر دو را به آن بدهید، شانس خود را برای داشتن پوستی سالم افزایش می دهید.

با این حال، برخی از غذاها هستند که با عواملی مانند هورمون ها و پاسخ التهابی تداخل دارند. اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام یک ممکن است با شما مزاحمت ایجاد کند، در اینجا 9 نوشیدنی وجود دارد که ممکن است شما را ترک کند.

از این نوشیدنی ها دوری کنید تا شانس پوست شفاف خود را افزایش دهید

الکل

مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث خشکی پوست شود. اگر قبلاً این را تجربه نکرده اید، وقت آن است که بدانید - الکل شما را کم آب می کند. پوست کم آب، پوست ناراضی است، به این معنی که احتمال شعله ور شدن آن بیشتر است.

قهوه

در حالی که در واقع نوشیدن چندین تن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، اما یک جنبه منفی نیز دارد. کافئین بیش از حد می تواند بر هورمون های استرس شما تأثیر بگذارد و باعث افزایش کورتیزول در بدن شما شود. از آنجایی که کورتیزول و آکنه تا حدودی به هم مرتبط هستند، لرزش پوست شما را در معرض خطر قرار می دهد.

مطالعه بیشتر: کرم ضد لک و نحوه استفاده از آن

نوشابه های انرژی زا

در حالی که ممکن است یک نوشیدنی انرژی‌زا ایده خوبی برای تقویت امواج مغزی شما در یک روز خواب‌آلود به نظر برسد، ممکن است بهتر باشد منبع انرژی دیگری با کافئین و شیمیایی کمتر را انتخاب کنید. نوشیدنی‌های انرژی‌زا نه تنها خطرناک هستند، بلکه کافئین آن اثر کم‌آبی روی پوست شما خواهد داشت. مانند کافئین - در کنار اثراتی که قبلاً بر روی کورتیزول شما ذکر شد.

آب میوه

آب میوه های بسته بندی شده اغلب حاوی مواد افزودنی، شکر تصفیه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. خوردن شکر همه چیز بد نیست - قول می دهیم. اما یک مطالعه مصرف شکر تصفیه شده را با افزایش شیوع آکنه مرتبط کرد. دلیل اینکه قندهای تصفیه شده روی پوست شما ظاهر می شود نامشخص است، اما محققان گمان می کنند که به انسولین شما مربوط باشد.

لیموناد

اگر لیموناد خانگی را درست کنید ممکن است قند کمی داشته باشد، اما انواع بطری آن اغلب حاوی مقدار زیادی از آن است. شکر می تواند بر هورمون های شما و در نتیجه روی پوست شما تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، آب لیمو یک نوشیدنی سالم است که بسیاری از متخصصان توصیه می کنند زمانی که ناراحتی معده دارید آن را بنوشید.

شیر

شیر گاو دارای برخی ویژگی‌ها است که آن را نسبت به شیرهای گیاهی-مثلاً پروتئین و چربی‌های رژیمی- سالم‌تر می‌کند. با این حال، برخی از مطالعات، شیر را با جوش‌ها مرتبط می‌دانند، احتمالاً به دلیل قندهای طبیعی موجود در شیر یا سطوح تحمل فردی افراد به لاکتوز.

نوشابه

مهم نیست که رژیمی باشد یا معمولی، نوشابه می تواند باعث ایجاد جوش شود. شکر و شیرین کننده های مصنوعی بسته به نوع شیرین کننده، پتانسیل تأثیرگذاری بر هورمون های شما را دارند. در حالی که تحقیقات در مورد نوشابه و پوست شما بی نتیجه است، برخی از آنها شروع آکنه را پس از شروع نوشیدن نوشابه گزارش کرده اند.

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی به عنوان نوشیدنی های سالم و آبرسان برای نوشیدن پس از عرق کردن خوب به بازار عرضه می شوند. اما در واقع، این نوشیدنی ها حاوی مقدار زیادی قند هستند. در حالی که آبرسانی ممکن است به شفافیت پوست شما کمک کند، قندهای اضافه شده ممکن است این کار را نکنند. یکی از این نوشیدنی های آبرسان را به عنوان جایگزین انتخاب کنید.

چای سرد شیرین

در حالی که چای شیرین نشده برای سلامتی شما مفید است، انواع شیرین آن می‌توانند با شکر، جایگزین‌های شکر، یا شربت ذرت با فروکتوز بالا پر شوند – هر نوع «شیرین» که باشد، ممکن است خبر بدی برای پوست شما باشد. نوشیدنی ها می توانند واکنش های پوستی ایجاد کنند، اما غذا نیز می تواند. در اینجا غذاهایی در رژیم غذایی شما آمده است که شما را از بین می برند.

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: